We houden je privégegevens privé. Jouw gegevens zijn jouw gegevens. Simpel. Wij doen er dan ook alles aan om jouw gegevens echt van jou te houden. Wij begrijpen dat als je bij ons kaarten bestelt je niet wilt dat er anderen met jouw persoonsgegevens vandoor gaan.
Waarom hebben wij wel je gegevens nodig? Om je bestelling te kunnen bevestigen. Je kaarten toe te sturen per post of mail. Maar ook om je bijvoorbeeld te informeren over de voorstelling of een vervolg. We gebruiken jouw gegevens dus waar je ze voor hebt gegeven, het leveren van je bestelling en zodat we je zo goed mogelijk kunnen helpen.
Welke gegevens we vragen en waarvoor we ze gebruiken lees je hieronder. Ook zie je wat je rechten zijn, wie toegang heeft tot je data en hoe lang we je gegevens bewaren.
Wie heeft toegang tot jouw gegevens?
We geven je gegevens alleen door aan andere partijen als dat echt nodig is. Bijvoorbeeld voor onze dienstverlening. Denk bijvoorbeeld aan betaalpartners, ticketing-software, IT-leveranciers, producenten en partijen die onze reviews verzamelen. Maar natuurlijk ook aan de postbode, die moet tenslotte je kaarten afleveren op het juiste adres. Je e-mailadres gebruiken wij om je de bevestiging te mailen, de specificatie van je bestelling, je tickets te mailen of je te informeren over de voorstelling of een vervolg.
Eventuele partijen zoals data management-platforms, media- en advertentiebureaus en onderzoeksbureaus zetten wij soms in om jou persoonlijk van een beter advies te voorzien of bijvoorbeeld gerichte advertenties te laten zien op basis van je interesse in bepaalde voorstellingen.
Soms gebruiken wij jouw gegevens anoniem voor analyses en rapportages zoals het genre of type voorstelling dat is bezocht.
De partijen die van ons toegang krijgen tot je gegevens, mogen deze alleen gebruiken om jou een dienst te leveren namens de NTK. Tenzij ze zelf verantwoordelijk zijn voor het verkrijgen en beschermen van je gegevens. Sommige cookie-ontwikkelaars hebben toegang tot de gegevens die cookies op onze website verzamelen. Je leest hier meer over in ons cookiestatement en het privacybeleid van deze partijen. We verkopen jouw gegevens nooit aan derden. Simpel en duidelijk.
Hoe lang bewaren we jouw gegevens?
We bewaren en gebruiken jouw gegevens niet langer dan noodzakelijk. Daarna schonen wij onze bestanden op en verwijderen wij alle data die we van je hebben.
Dat klinkt te makkelijk, maar nu echt: In de praktijk houden wij bepaalde termijnen aan, waarna we je gegevens verwijderen. Dit zijn ze:
- Opgenomen telefoongesprekken verwijderen we standaard na 180 dagen tenzij we een wettelijke verplichting hebben om een gesprek langer te bewaren.
- Inactieve klantaccounts verwijderen we na 5 jaar. Na die periode gebruiken we je gegevens alleen anoniem, voor interne rapportages.
- De Belastingdienst verplicht ons onze administratie 7 jaar te bewaren. Hierin zitten dus ook jouw factuur-, betaal- en bestelgegevens.
- Als je je hebt ingeschreven voor de nieuwsbrief of toestemming hebt gegeven voor het ontvangen van gepersonaliseerde berichten, dan bewaren we die toestemming tot het moment dat je je besluit uit te schrijven.
Als je op een gegeven moment beslist dat je de nieuwsbrief of gepersonaliseerde berichten niet meer wilt ontvangen, bewaren we het intrekken van je verzoek, wij moeten namelijk aantonen dat je geen email meer wilt ontvangen.
Waar staan jouw gegevens?
Bijna altijd worden onze, en dus ook jouw gegevens, opgeslagen binnen de Europese Unie. We slaan je gegevens op in verschillende databases. We hanteren altijd strenge beveiligingsmaatregelen. Met leveranciers werken wij met officiële modelcontracten die speciaal zijn opgesteld om jouw privacy te waarborgen.
Toestemming AVG
Door het plaatsen van een bestelling voor kaarten voor een voorstelling ga je akkoord met de toepasselijkheid van onze algemene voorwaarden. In de algemene voorwaarden is opgenomen dat je toestemming aan ons geeft voor het opslaan en het gebruik van jouw persoonsgegevens. Dat doen wij op de manier zoals we dat hier hebben opgenomen.
Wat zijn jouw rechten?
Uiteraard blijf jij de baas over jouw gegevens. Wil je jouw persoonsgegevens wijzigen, dan kan je deze via deze link opvragen. Wil je je gegevens verwijderen, gebruik beperken of je e-mailvoorkeuren aanpassen? Geen probleem. Je kunt dit doen door ons een mail te sturen naar klantenservice@ntk.nl. Wij zullen dit voor je aanpassen. Per post kun je ook bezwaar maken tegen het gebruik van je gegevens voor marketingdoeleinden.
Uitschrijven voor de nieuwsbrief kan altijd. Er zit in iedere mail een eenvoudige link onderaan de nieuwsbrief zelf. Ook kun je via deze link je gemakkelijk uitschrijven voor onze nieuwsbrief.
Soms willen wij echt zeker weten dat jij, jij bent. Het kan dus voorkomen dat wij aanvullende informatie van je vragen om je identiteit vast te stellen.
Heb je vragen?
Voor vragen over je gegevens en de bescherming van je privacy kan je contact opnemen met de klantenservice via: klantenservice@ntk.nl.
Wie zijn wij?
Wij zijn de Nationale Theaterkassa. Je kan ons altijd bellen (0900-9203 (€0,45 pm), mailen (klantenservice@ntk.nl) of post sturen aan onze Postbus 3162, 2601 DD te Delft. Ook kan je ons bezoeken, wij zijn er echt aan de Korte Geer 1 in Delft.